جنگل هاي دريايي حرا در قشم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1396
بازدید : 61
نویسنده : rahnama-safar

جنگل هاي حرا يكي از عجيب ترين عناصر طبيعي خلقت در جهان هستند. بين جزيره قشم و بخشي از استان هرمزگان (در فاصله بين شمال جزيره قشم و بندر خمير) يكي از شگفت آورترين جاذبه هاي طبيعي كشورمان است كه هر سال گردشگران داخلي و خارجي بسياري را به خود جذب مي كند.اين جنگل هاي دريايي در گستره‌اي برابر 200 كيلومترمربع بوجود آمده كه از تنوع زيستي بالايي برخوردار است و تفاوتي آشكار با تمامي جنگل‌هايي دارد كه تا كنون ديده‌ايد.

حرا، نام جنگل‌هاي شگفت‌انگيزي است كه ريشه درختان در آب است و در هنگام مد، شما درختاني را مشاهده خواهيد كرد كه سر از آب بيرون آورده‌اند. مجموعه‌ اي از درختان سرسبز حرا با آبراهه‌ ها و پرندگان زيبا و طبيعت بكر وحشي‌ اش از منابع توريستي و ديدني استان هرمزگان مي‌ باشد.

درختان حرا با خاصيت تصفيه‌اي كه در پوست خود دارند، بخش شيرين آب دريا را جذب و نمك آن را دفع مي‌كند، در واقع درخت حرا يك كارخانه آب شيرين كن طبيعي و خدادادي است. گياهان حرا برگ‌هايي با ظاهر بيضي‌شكل و قاعده‌اي باريك است و ميوه حرا، بادامي‌شكل است و به يك خامه باريك منتهي مي‌شود. گياهان حرا در دوره ائوسن و اليگوسن در حدود ۳۰ تا ۴۰ ميليون سال پيش به وجود آمده است.

حرا در ۸ منطقه حفاظت شده بين‌ المللي ايران مي‌ رويد كه در اين ميان جنگل‌ هاي هميشه سبز دريايي حرا در حاشيه شمالي غربي قشم، از زيباترين گردشگاه‌ هاي خليج فارس به شمار مي‌ آيد. جنگل حرا زيستگاه مناسبي براي نرم‌تنان، سخت‌پوستان و ماهيان پديد آورده است كه منبع غذايي مهمي براي ماهيان و پرندگان وحشي هستند. همچنين جنگل حرا به دليل مساعد بودن شرايط اكولوژي، زيستگاهي امن براي پرندگان مهاجر همچون حواصيل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلي، حواصيل هندي، كفچه نوك‌تيز، سليم خاكستري، گيلانشاه، كاكائي و …. از مناطق گرمسيري است. . به علاوه اين جنگل ها محل مناسبي براي زمستان گذراني پرندگان مهاجر به شمار مي روند. سالانه بيش از يكصد پرنده آبزي و كنار آبزي در جنگل حرا ديده مي شود.

گشت و ديدار از جنگل حرا خاطره‌اي به ياد ماندني در اذهان دوستداران طبيعت، آب، هوا، درخت و پرندگان و سكوت استثنايي باقي مي‌گذارد. تنها راه تماشاي جنگل هاي حرا، راه آبي و همراه شدن  با ناخدايان پرتجربه است. جزيره زيباي قشم از انبوه ترين و وسيع ترين جنگل هاي حرا برخوردار است. از اين رو سازمان جهاني يونسكو جنگل‌ هاي اين جزيره را منحصر به فرد لقب داده و نام آن را در فهرست ذخيره زيست كره جهان به ثبت رسانده است

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: جنگل هاي دريايي حرا در قشم ,قشم , جاذبه هاي گردشگري قشم ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com